دریافت مواد مغذی در زالو ها

⚠️رقابت برای مواد مغذی خورده شده از خون جانوران یک همزیستی اولیه بین میزبان و فلور میکروبی زالوها را ایجاد می کند که موجب یک فشار انتخابی می شود که می تواند گونه های میکروبی بیماری زا برای رشد جلوگیری کند تا بتوان آن را به طور غریزی از زالو ها انرژی را صرفا از تولیدات میکروبی دریافت نمایند.

🔆بین میکروارگانیسم های بدن زالو و میزبان(زالو) یک رابطه سیمبیوتیک وجود دارد. علاوه بر تامین مواد مغذی برای میکروب ها، میزبان در حفظ شرایط فیزیکی و شیمیایی برای تخمیر مکروبی ایده آل سهیم است. در عوض، میکروارگانیسم ها انرژی، پروتئین و ویتامین ها را برای میزبان فراهم می کنند. اگر فشار وارد شده منفی باشد، زالو دچار بیماری و تلفات می گردد.

❇️سه سویه باکتری جهش یافته کلا در انتقال مواد مغذی زالوها شناسایی شد. یکی از این جهش ها، JG537، منجر به اختلال ژن pstC59 می شود. بنابراین، در حالی که Pst دارای سیستم انتقال یک اهدا کننده کلاسیک مواد مغذی است، ممکن است که جهش Pst به استعمار محصولات انرژی تولیدی به دلیل معیوب بودن سیستم جذب ATP بدن زالو باشد. یک سوال اساسی که هست از همبستگی های میکروبی حالت سمیبیون ها بین نسل ها و چگونگی تعیین انتقال آنها هیچ گونه اطلاعی وجود ندارد.

🔸شما باید بدانید که باکتری A. veronii یکی از باکتری های است که در آلبومین مایع کوکون قرار دارد و در لاروهای جوان تازه متولد شده یافت می شود. بنابراین اجزای میکروبی دستگاه گوارش زالو ها به اندازه تکثیر و تلقیح، فراوانی آلودگی و دینامیک رشد گونه های سیمبیوتیک در طی جنین زایی بستگی دارد.