زالودرمانی ایرانی
 
🔰🔰🔰
تفاوت زالو درمانی در طب سنتی ایران با زالو درمانی مدرن

در طب سنتی ایران هر داروئی دارای مزاج است و هر بیماری نیز مزاج خاص خود را دارد به همین دلیل تمام مراحل درمان باید بر اساس اصلاح طبع و مزاج باشد زالو که یک داروی بسیار با ارزش و معجزه گر است دارای مزاج است و باید با در نظر گرفتن مزاج بیمار استفاده شود از طرفی در توصیه ها و دستورات طب سنتی ایران ابتدا باید به بیمار مصلح و منضج داده شود و بدن از اخلاط فاسد پاک شده بعد زالو درمانی انجام شود تا اثر زالو بیشتر باشد . به همین دلیل وقتی که بیمار دارای غلبه اخلاط فاسد است نباید زالو درمانی کند چون خود زالو شاید تجمع یا تخلیه نابجای اخلاط شده و بجای درمان و شفای بیماران ، درد آنها را زیاد تر کند یا اینکه تأثیری نداشته باشد . پس در طب سنتی ایران زالو درمانی دارای مقدمات و مؤخرات است توصیه های جالبی قبل و بعد از زالو درمانی وجود دارد که می تواند اثر درمانی زالو را صد چندان کند .

اما در زالو درمانی اروپائی و آمریکایی متأسفانه هیچ توجهی به مزاج زالو ، مزاج بیمار و اصلاح طبع نمی شود و زالو درمانی بصورت ماشینی و شبیه دارو درمانی مدرن انجام می شود . یعنی بدون توجه به سیستمهای مختلف بدن و تعادل مزاج ، زالو درمانی بصورت موضعی انجام می شود

تجویز زالو مثل تجویز استامینوفن ، بدترین نوع زالو درمانی است که متأسفانه امروز در بسیاری از کشورهای جهان در حال انجام است . آنها نمی دانند که این کار ضربه ی مهلکی به علم زالو درمانی می زند چون تمام تحقیقات و پژوهش آنها نیز دارای اشکال است وقتی اصل زالو درمانی ایراد داشته باشد این اشتباه به کتب و مقالات منتقل می شود و یک عمر این علم را تحت تأثیر خود قرار می دهد .

به عنوان مثال اگر 100 نفر که دارای بیماری انسداد عروق کرونر هستند برای زالو درمانی انتخاب بشوند و برای آنها پاکسازی واصلاح طبع انجام نشود شاید در بعضی از آنها نتیجه ی معکوسی بدهد و حتی حال بعضی از بیماران بهتر نشود . نتیجه ی این تحقیق ظالمانه است چون می تواند اصل علم زالو درمانی را نابود کند .

حالا تصور کنید اگر زالو درمانی این صد نفر طبق توصیه ی طب سنتی ایران انجام شود یعنی بعد از پاکسازی برای آنها زالو درمانی انجام دهیم نتیجه ی تحقیق حیرت آور و معجزه آسا خواهد بود و در مقایسه با روش قبلی کاملاً نتایج متفاوت خواهد بود .

پس کشورهای غربی مثل اشتباهاتی که در طب مدرن مرتکب شدند در این رشته نیز مرتکب شده اند . درعین حالیکه کارهای تحقیقاتی و آزمایشگاهی بسیار با ارزشی انجام داده اند اما بدلیل اشکال اساسی در روش درمانی نتیجه ی کار آنها معکوس خواهد بود