آنفولانزای فصلی یا سکته های مغزی؟؟؟

تغییر فصل به همراه کاهش دما می تواند موجب افزایش ابتلا یا بروز برخی بیماری ها شود که بکارگیری تمهیدات لازم برای کاهش ابتلا به این بیماری های یا عارضه ها بخصوص برای افراد مسن، کودکان یا مبتلایان به بیماریهای خاص بیش از پیش ضرورت پیدا می کند.

در این بین برای موردی مثل آنفولانزای فصلی به این شکل پرداخته می شود که رسانهایی مثل تلویزیون و رادیو بخشی از زمان خود را به راهکارهای پیشگیری و راههای کاهش ابتلا به این بیماری اختصاص می دهند و برخی مجلات و روزنامه ها نیز یک ستون از مطالب خود را به بررسی این موضوع و نقش واکسن های پیشگیری کننده با توجه به پیچیدگی ها و طبیعت ویروس ها می پردازند.  
داروخانه ها نیز برچسب ها و تراکت های تبلیغات واکسن های پیشگیری کننده از آن را در معرض دید عموم قرار داده و گاهی مسئولین حوزه پزشکی نیز درباره عدم کارایی و یا ضرورت استفاده از آنها بحث و گاهی مصرف آن را بی نتیجه و زیر سوال می برند.
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

آنچه که موجب شگفتی می گردد این موضوع است که آنفولانزای فصلی نه بیماری مرگباری(بجز افراد مبتلا به بیماریهای زمینه ای و خاص) است و نه آنچنان عوارضی را بعد از بهبودی به همراه خواهد داشت و معمولا بعد چند روز استراحت فرد مبتلا بهبود می یابد.

 همانند آنفولانزای فصلی، کاهش دما در شروع پاییز باعث افزایش بروز سکته های مغزی می شود.  
در کشور روزانه 300 نفر دچار سکته مغزی می شوند و کاهش دما به دلیل تغییر سطح فیبرینوژن و فاکتور 7 خون بخصوص در افراد مبتلا به آریتمی قلبی  موجب افزایش چشمگیر سکته های مغزی در این فصول خواهد شد.
سکته های مغزی علاوه بر آسیب های جدی و تغییر الگوی زندگی فردی، موجب آسیب جدی روحی و روانی و حتی  اقتصادی به خانواده ها می شود. معمولا به دنبال سکته های مغزی عوارض و آسیب های جدی و گاها دائمی گریبان بیمار را میگیرد. اما موضوعی اینچنین حیاتی و با این درجه از اهمیت ظاهرا دغدغه ی مردم نبوده و مورد توجه قرار نمی گیرد.

به توصیه ی برخی پزشکان و برخی اطبای سنتی یکی از راهکارهای مهم جلوگیری از بروز سکته های مغزی، گرم نگاه داشتن اندام تحتانی بدن بخصوص پاها در فصل های سرد سال می باشد.  
انداختن دو عدد زالو در پشت هر گوش یکی از روش های موثر، ساده، و بدون عوارض برای مقابله با سکته های مغزی است.
ترکیبات ضد انعقاد موجود در بزاق زالو نیز می تواند نجات بخش زندگی افرادی باشد که مستعد به سکته های مغزی هستند.